پیام جدید طالبان به ترکیه/ اردوغان: پیام‌های طالبان را با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کنیم

جنبش طالبان برای بار دوم و به شدت به ترکیه نسبت به ابقای نیروهای خود در افغانستان به منظور حفاظت از فرودگاه کابل پس از دستاورد خروج نیروهای بیگانه تا پایان اوت هشدار داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز گزارش داد، طالبان امروز چهارشنبه اصرار خود بر خروج نیروهای ترکیه از افغانستان را همزمان با ۳۱ اوت جاری اعلام کردند.

دو مسؤول ترکیه گفتند، طالبان افغانستان بر خروج نیروهای ترکیه از کابل همزمان با ۳۱ اوت یعنی مهلت تعیین شده برای خروج نیروهای خارجی اصرار دارند.

رویترز به نقل از این دو مسؤول گزارش داد، طالبان همچنین از ترکیه خواستند حمایت فنی برای راه اندازی فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی ارائه کند.

یکی از مقامات ترکیه که نامشان را فاش نکردند،‌ گفت، درخواست‌های طالبان آنکارا را مقابل تصمیمی سخت درباره پذیرش وظیفه خطرناک قرار داده است.

او اشاره کرد: تضمین سلامت کارگران بدون حضور نیروهای مسلح ترکیه اقدامی بسیار خطرناک است. مذاکرات با طالبان در این باره در جریان است.

این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت، کشورش در حال حاضر پیام‌های رهبران طالبان با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: اقدامات طالبان تعیین کننده روند بعدی در افغانستان خواهد بود نه حرف‌هایشان.

او گفت: ترکیه که در حال حاضر میزبان بیش از ۵ میلیون پناهجو با موقعیت‌های مختلف است، نمی‌تواند بار اضافی مهاجرت از سوریه یا افغانستان را تحمل کند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها