ساعتی پیش ستاد ملی کرونا از تصویب تعطیلی کشور از تاریخ 25 لغایت 30 مرداد خبر داد، به اعتقاد کارشناسان این مدل تعطیلی بارها در دوران اپیدمی تکرار شده و هربار نیز بی‌تاثیر در جلوگیری از شیوع گسترده بیماری بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، سیدمهدی حسینی: حدود دوهفته پیش بود که نمکی وزیر بهداشت طی نامه‌ای به محضر رهبر معظم انقلاب از درخواست این وزارت‌خانه برای تعطیلی فوری دوهفته‌ای کشور خبر داد. رهبر انقلاب نیز بلافاصله بعد از رسیدن نامه طی پارافی به ستاد ملی کرونا دستور بررسی تعطیلی دوهفته‌ای و انجام اقدامات لازم را صادر کردند.

با اینحال بعد از گذشت چندروز از جلسه ستاد ملی کرونا و مشخص نشدن خروجی این ستاد برای تصمیم گیری در خصوص تعطیلی روح الله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور طی توییتی از عدم تصویب تعطیلی دوهفته‌ای در ستاد کرونا خبر داد.

 

نکته جالب توجه آنکه طبق اعلام جمعه‌ای هیچ یک از اعضای ستاد به این طرح رای موافق نداده‌اند در حالی که وزیر بهداشت یکی از اعضای اصلی این ستاد به حساب می‌آید!

با اینحال امروز ظهر طبق خبری که از مصوبه ستاد ملی کرونا به روی خروجی رسانه‌های کشور رفت نسبت به تعطیلی 6 روزه کشور از تاریخ 25 الی 30 مرداد جمع بندی صورت گرفت.

بر این اساس و طبق گفته‌ها‌ی سخنگوی ستاد ملی کرونا قرار شد تا از فردا یکشنبه ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد کامل بین استانی به جز موارد استثنا مثل خودروهای اورژانس،حمل غذا و.. اعمال شود و تا صبح شنبه هفته بعد  نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

همچنین تمام مجوزهای صادره تردد هم لغو خواهد شد و علاوه بر این افرادی که  در این مدت جریمه شوند بعد از یک ماه ، دوبرابر خواهد شد.

این نوع از تعطیلی‌ها که به کرات در طول دوسال گذشته تصویب شده است  نه‌تنها تاثیر گذار نبوده است بلکه با اعمال جریمه‌های حداقلی مردم را به انجام سفرهای تفریحی نیز تشویق کرده است.

پول دارها در دل جاده‌ها

به عنوان مثال در زمستان سال گذشته با آنکه محدویت‌های بین استانی برای سفر پلاک‌های غیربومی برقرار بود ولی اینچنین افراد متمول با قبول جریمه اعمالی دل به جاده‌های شمالی برای خوش گذرانی زدند.

سفر قبل از ساعت صفر

نکته دیگر در باب اطلاع رسانی این تعطیلی‌ها است چرا که به گواه نظرات تمامی کارشناسان اعلام زودهنگام این تعطیلی و قبل از شروع آن باعث گسیل سیل مسافران به سمت جاده‌های استانی برای عدم جریمه می‌شود.

لذا بدیهی است که هرگونه تصمیم‌گیری بایستی با رعایت تمامی جوانب آن صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *