چرا مردم ترکیه را دوست دارند؟

مردم ترکیه

شاید این سؤال برای شما هم به وجود بیاید که مردم چرا اینقدر ترکیه را دوست دارند؟ این علاقه و محبوبیت بی‌دلیل نیست.

همسایگی جغرافیایی

کشور ترکیه همسایه ایران در بخش شمال‌غربی است. به همین خاطر فاصله کمی تا ایران دارد. این فاصله کم باعث می‌شود تا پرواز ایران به ترکیه زمان کمی طول بکشد. پس اگر به‌دنبال تورهای کوتاه هستید، می‌توانید به ترکیه سفر کنید و زمانتان صرف مسیر طولانی نشود. همچنین تفاوت زمانی ایران و ترکیه بسیار کم است. به همین خاطر بعد سفر لازم نیست تا مدتی را منتظر بمانید که ساعت بیولوژیکی بدنتان با ترکیه همسو شود. همسایگی جغرافیایی از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت ترکیه محسوب می‌شود.

کشوری در دو قاره

ترکیه را می‌توان تنها کشوری در دنیا دانست که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد. به همین خاطر دارای فرهنگی بسیار غنی و شرایط آب‌وهوایی بسیار خاص است. این تقسیم جغرافیایی دقیقاً در شهر زیبای استانبول رخ می‌دهد. تنگه بسفر، این شهر را به دو بخش اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند.

به همین خاطر تور استانبول در بین تورهای مختلف ترکیه، از محبوبیت بیشتری برخوردار است. تصور کنید که در شهر زیبای استانبول می‌توانید از سواحل مدیترانه‌ای لذت ببرید و در عین حال به تور کروز دریای مرمر بروید. همین دو ملیتی بودن کشور ترکیه باعث محبوبیت و شهرت آن در سطح جهانی شده است.

چرا مردم ترکیه را دوست دارند؟

مراکز خرید لوکس و متنوع

ترکیه تولیدات بسیار عالی دارد و همچنین اکثر برندهای معروف دنیا در اکثر شهرهای ترکیه نمایندگی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا نه فقط ایرانیان، بلکه بسیاری از همسایه‌های ترکیه برای خرید به این کشور سفر کنند. مخصوصاً اگر به موقع از جشنواره‌های فروش ترکیه اطلاع پیدا کنید، می‌توانید خریدی بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی داشته باشید.

در مراکز خرید استانبول، از انواع پوشاک ارزان قیمت اوتلت تا برندهای لوکس همانند آرمانی و گوچی حضور دارند. تعریف پوشاک ترک را نیز که در تمام دنیا شنیده‌اید. خلاصه اگر به‌دنبال خرید باشید، در ترکیه می‌توانید خرید بسیار متنوع و باکیفیت را تجربه کنید.

این مطلب را هم بخوانید: جاهای دیدنی استانبول

آب‌وهوای ترکیه

آب‌وهوای ترکیه بسیار عالی است. این کشور با وجود آنکه وسعت بسیاری ندارد؛ اما آب‌وهوای آن در بخش‌های مختلف متفاوت است. در بخش‌های ساحلی، می‌توانید از هوای مدیترانه‌ای لذت ببرید. در شهرهایی همانند وان نیز آب‌وهوا کوهستانی است. پس چه در تابستان و چه در زمستان، امکان سفر به شهرهای مختلف ترکیه وجود دارد.

پذیرش فرهنگی

مردم ترکیه از نظر فرهنگی شباهت بسیاری به مردم ایران دارند. جالب است با وجود آنکه این کشور یک کشور اسلامی به حساب می‌آید؛ اما اجبار دینی در آن وجود ندارد. البته باید بدانید که جمعیت غالب آن را جمعیت مسلمانان تشکیل می‌دهد. ترکیه به یک کشور توریستی تبدیل شده است.

به همین خاطر دولت تلاش کرده تا مردم ارتباط خوبی با گردشگران برقرار کنند. این موضوع باعث شده تا پذیرش فرهنگی بسیار خوبی داشته باشد. به همین خاطر رفتاری متعصب از خود نشان نمی‌دهند و با ادیان، فرقه‌های مختلف، رنگ پوست و … به‌خوبی برخورد می‌کنند. در این کشور هم شعب رستوران مک دونالد و هم رستوران‌های حلال حضور دارند. مسافران هم می‌توانند به مسجد بروند و هم از کلیسا استفاده کنند. همین موضوع محبوبیت تور استانبول را در سطح جهانی دو چندان کرده است.

هزینه سفر

هزینه سفر به ترکیه برای بسیاری از مسافران مقرون‌به‌صرفه است. این موضوع حتی برای مسافران ایرانی نیز صدق می‌کند. در مقایسه با مقاصد اروپایی، هزینه سفر به ترکیه به‌مراتب برای ایرانیان کمتر خواهد بود. با وجود آنکه ارزش لیره ترکیه از ریال ایران بیشتر است؛ اما این تفاوت آنقدر نیست که هزینه سفر را خیلی لوکس و گران کند.

چرا مردم ترکیه را دوست دارند؟

لیره در عین حال برای ساکنین کشورهای عربی، اروپایی و … به‌مراتب کم‌ارزش‌تر از واحد پول ملی آن‌ها است. به همین خاطر هزینه سفر به ترکیه برای این دسته مسافران بسیار ناچیز خواهد بود. به همین خاطر در ترکیه می‌توانید شاهد اعراب، روس‌ها و حتی مسافران و گردشگران اروپایی نیز باشید.

تاریخ غنی

همه ما وقتی که صحبت از تاریخ به میان می‌آید، امپراتوری ایران، یونان، رم و عثمانی را به یاد می‌آوریم. تاریخ ترکیه کم از تاریخ ایران ندارد. به همین خاطر می‌توانید شاهد آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری در کشور زیبای ترکیه باشیم. این آثار در هر گوشه از کشور پهناور ترکیه وجود دارند؛ اما آثار تاریخی استانبول بیش از همه شهرت پیدا کرده‌اند. به همین خاطر  معمولاً کسانی که به شناخت تاریخ علاقه‌مند هستند، تور استانبول را به سایر شهرهای ترکیه ترجیح می‌دهند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که سفر به هر شهر ترکیه برای مسافران تجربه‌ای جدید و منحصربه‌فرد خواهد بود. این کشور شهرهای مختلفی دارد که برای شناخت بهتر آن باید از اکثر آن‌ها دیدن کرد. سفر به ترکیه مخصوصاً برای ایرانیان، بهترین سفر خارجی با قیمت مناسب محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها