رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر انگلیس روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه در افغانستان را مورد بحث و ارزیابی قرار داد.

استانبول/خبرگزاری آناتولی

نهاد مطبوعاتی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور در گفت‌وگوی تلفنی با بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روابط دوجانبه، آخرین تحولات منطقه‌ای به ویژه در افغانستان و بحران مهاجران را مورد بحث و ارزیابی قرار داد.

اردوغان در گفت‌وگو با جانسون ضمن تاکید بر اینکه اولویت ترکیه در افغانستان تخلیه شهروندان خود است، گفت: ترکیه تنها در صورت ایجاد شرایط مناسب می‌تواند مسئولیت تامین امنیت فرودگاه کابل را برعهده بگیرد.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: اگر اقدامات لازم در افغانستان و ایران انجام نگیرد با موج جدید مهاجرت مواجه خواهیم شد. به منظور جلوگیری از بحران مهاجرت باید جامعه جهانی بالاخص اتحادیه اروپا به وظایف خود عمل کند.

اردوغان تصریح کرد: جلوگیری از موج مهاجرت و فاجعه انسانی، ارسال کمک‌های فوری به افغانستان و کشورهای همسایه بسیار ضروری و حائز اهمیت است. به منظور کاهش فشار باید کمک‌های مالی سازمان ملل متحد و نهادهای مربوطه به ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افزایش یابد و نقش فعال‌تری ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *