گفت‌وگوی مرکل و اردوغان در خصوص نشست سران اتحادیه اروپا درباره ترکیه

رئیس جمهور ترکیه در تماس با صدر اعظم آلمان گفت: انتظار داریم که نتایج نشست سران اتحادیه اروپا مثبت و متوجه پیشنهادات عینی و سازنده در مورد آینده روابط ترکیه و اتحادیه اروپا باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به صورت ویدئو کنفرانس به گفت‌وگو پرداخت.

نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به این گفت‌وگو اعلام کرد: روابط دو جانبه ترکیه و آلمان و نیز روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و همچنین تحولات منطقه ای از جمله محورهای این مذاکرات اعلام شده است.

اردوغان در این تماس تصویری با اشاره به نتایج مثبت برقراری گفت‌وگوی دوجانبه بین ترکیه و اتحادیه اروپا که برای همگان روشن شده است، اظهار داشت: اعتقاد دارم که تلاش‌های شخص مرکل در ایجاد این فضا نقش مهمی ایفا کرده است.

در نشست قبلی اتحادیه اروپا در اوایل سال جاری میلادی، اعضا به دنبال تحریم ترکیه بودند اما با تلاش های برخی کشورها از جمله ایتالیا و آلمان، تصمیم به بررسی مجدد موضوع در چند ماه آینده شد که زمان آن فرارسیده است.

طی روزهای گذشته نیز چاووش اوغلو با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی از مقامات اتحادیه اروپا در این خصوص دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

وی افزود: در وضعیت فعلی، برای جلوگیری از تخریب روابط به وسیله کشورهای عضوی که نمی‌خواهند ارزش روابط ترکیه و اتحادیه اروپا را درک کنند، باید تلاش کرد. ما انتظار داریم که نتایج نشست سران اتحادیه اروپا مثبت و متوجه پیشنهادات عینی و سازنده در مورد آینده روابط ترکیه و اتحادیه اروپا باشد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین موضوعاتی نظیر بررسی لغو روادید، اتحادیه گمرکی و بازکردن فصلی از مذاکرات را مورد تاکید قرار داد.

اردوغان در خصوص اژه و مدیترانه نیز اظهار داشت: ما طرفدار بحران نیستیم بلکه به دنبال همکاری هستیم. یونان باید تشویق به گفتگوی سازنده با ترکیه شود.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم،

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها