یونان از عدم پذیرش درخواست پناهندگی اتباع سوریه، افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی از ترکیه به دلیل آنکه «کشوری امن برای پناهندگان است» خبر داد.

آتن/ خبرگزاری آناتولی

وزارت‌خانه‌های امور خارجه و امور مهاجرت و پناهندگی یونان با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: قانونگذاری یونان ترکیه را به عنوان کشور سوم امن برای پناهندگان تعریف می‌کند. این قانون شامل پناهجویان سوریه، افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی می‌شود.

در این بیانیه آمده است که تصمیم مذکور با در نظر گرفتن کلیه اطلاعات بروز در مورد شرایط زندگی و حقوق بشر دسته‌های خاصی از افراد متقاضی حمایت بین المللی در ترکیه اتخاذ شده است.

نوتیس میتاراکیس، وزیر مهاجرت و پناهندگی یونان با انتشار اطلاعیه‌ای در مورد این موضوع، تاکید کرد که دیگر درخواست پناهندگی افرادی که از طریق ترکیه به این کشور آمده‌اند، پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: اعلام ترکیه به عنوان کشور سوم امن گامی مهم در جهت مبارزه با موج غیرقانونی پناهجویان و جلوگیری از قاچاق انسان است.

گفتنی است اخبار مربوط به اقدام یونان در «به عقب راندن» غیرقانونی پناهجویان در دریای اژه به سوی ترکیه در رسانه‌ها مطرح می‌شود اما آتن با وجود گزارش‌ها و اخبار فراوان رسانه‌های بین المللی و سازمان‌های بشردوستانه این اتهامات را نمی‌پذیرد.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *