نحوه دریافت کنتور آب ،برق ،گاز در استانبول

نحوه دریافت کنتور آب در استانبول

طبق قانون موجود فعلی در کشور ترکیه و شهر استانبول هر ساکن خانه موظف به اخذ کنتور آب و برق و گاز به نام خود می‌باشد و باید بعد از خرید یا اجاره واحد مسکونی خود اقدام به اخذ کنتور مورد نظر خود از اداره مورد نظر نماید.

در بحث انرژی هر کدام از شرکت‌های آب و گاز و برق به چندین شرکت زیرمجموعه خود تقسیم می‌شوند که معمولاً همه آنها بخش خصوصی می‌باشند و کار پخش انرژی را در شهرهای مختلف و شهر استانبول انجام می‌دهند.

برای انتقال و اخذ کنتور می‌باید با مراجعه به شرکتی که در مجموعه و منطقه شما اقدام به پخش انرژی مورد نظر شما می‌نمایند مراجعه و با ارائه مدارک خود اگر صاحب‌خانه هستید سند خانه و پاسپورت و کارت اقامت اقدام به ثبت کنتور انرژی مورد نظر به نام خود نمایید. بعد از ثبت کنتور به نام شما اولین قبض با نام و مشخصات شما به آدرس مورد نظر ارسال خواهد شد و از آن پس مسئول پرداخت قبوض آن کنتور شخص شما خواهید بود که در صورت عدم پرداخت به صورت قانونی با شما برخورد و انرژی مورد نظر از طرف اداره مشخص شده قطع خواهد گردید و مشمول پرداخت جریمه خواهید بود.

در بحث اخذ و به نام زدن کنتور در برخی از انرژی‌ها مثل اداره برق مبلغی از شما به عنوان دپوزیت در حدود ۱۵۰ لیر در سال ۲۰۲۰ بستگی به اداره مورد نظر جهت دپوزیت اخذ خواهد شد که در صورت عدم پرداخت قبوض از آن برداشت خواهد شد. اگر در استانبول مستأجر باشید در روزی که این مبلغ را به عنوان دپوزیت پرداخت می‌نمایید به شما اعلام خواهد شد که در صورت عدم بدهی در روزی که می‌خواهید می‌توانید به این همکاری با شرکت مورد نظر پایان داده و مبلغ پول پیشی که روز اول از شما اخذ شده به حساب بانکی شما در طی ۳ روز واریز خواهد شد.

به‌طور کلی در پخش انرژی در کشور ترکیه باید به این نکته توجه داشت که قیمت انرژی در کشور ترکیه نسبت به ایران بسیار بالاتر است و در برخی از رزیدانس‌های مسکونی حتی پول آب به ۲ صورت پول آب گرم و پول آب سرد به صورت جدا از شما اخذ خواهد شد و این آب مصرفی فقط مخصوص شست‌وشو و استحمام می‌باشد و برای آب مصرفی و نوشیدنی باید به صورت جدا اقدام به خرید آب خوردنی نمایید که در آن موضوع شرکت‌های پخش آب فعال می‌باشند و به صورت روزانه و هفتگی آب خوراکی را در ظرفیت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند. در بحث انرژی گاز هم چون خود کشور ترکیه تولیدکننده گاز نمی‌باشد قیمت گاز مصرفی در شهرهای استانبول که لوله‌کشی در آنها به صورت کامل انجام شده مانند استانبول هزینه گاز مصرفی بسیار بالاتر از ایران می‌باشد. مخصوصاً در زمستان‌ها با بالاتر رفتن مصرف گاز مصرفی هزینه‌های سنگینی را بابت پول گاز در این فصول ملزم به پرداخت می‌باشید. در برخی از شهرهای ترکیه که گاز کشی در آن‌ها انجام نشده مانند کوش آداسی هزینه گاز به صورت استفاده از کپسول‌های مصرفی جداگانه می‌باشد البته در این شهرها گرم کردن منازل بیشتر با وسایل برقی انجام می‌شود که هزینه پرداختی قبوض برق در این شهرها در فصل سرما بسیار زیاد و بالا می‌باشد. به‌طور کلی در بحث انرژی کشور ترکیه مبالغ بالایی را از شهروندان دریافت می‌نماید.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها