ترانسفر فرودگاهی خرداد۱۴۰۰

رنت خودرو ، اجاره آپارتمان ، صرافی ، اجاره ویلاهای لاکچری ، ترانسفر فرودگاهی ، اجاره خانه های قیمت مناسب در تمام مناطق استانبول ، تورهای گردشگری در اردیبهشت ۱۴۰۰ با تیم حرفه ای و پشتیبانی و هماهنگی قبل از سفر به استانبول .

صدور انواع بلیط هواپیما تهران استانبول تهران با تخفیفات ویژه از تمامی ایرلاین های معتبر داخلی و خارجی

برای اطلاعات بیشتر از طریق لمس دکمه واتساپ ذیل با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

فرودگاه جدید استانبول
فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول  Istanbul Airport

فرودگاه جدید استانبول با نام فرودگاهی یاتا (ist) یک فرودگاه بین‌المللی در شهر بزرگ استانبول در کشور ترکیه می‌باشد. این فرودگاه در قسمت اروپایی شهر استانبول در منطقه آرناوات‌کوی و در بین روستاهای تایاکادین و آکپینار در سواحل دریای سیاه در ۲۹ اکتبر سال ۲۰۱۸ افتتاح گردید.

با اتمام مراحل ساخت و ساز و برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۲ ترمینال مسافری این فرودگاه به مساحت ۵/۷۶ کیلومتر و ۶ باند فرودگاهی این پتانسیل را دارا می‌باشد که سالیانه میزبان ۲۰۰ میلیون نفر مسافر قرار گیرد.

اگرچه نام این پروژه در زمان ساخت فرودگاه جدید استانبول نام داشت اما در زمان بهره‌برداری به فرودگاه استانبول تغییر نام داد.

ترانسفر فرودگاهی خرداد۱۴۰۰

پایه و اساس فرودگاه استانبول در ۱۳ آگوست سال ۲۰۱۳ و طی تصویب شورای وزیران که ادعای تراکم و عدم ظرفیت فرودگاه آتاترک را داشت تصویب گردید و اولین قدم برای اجرای این پروژه برداشته شد.

از جمله موارد انتقادی در زمان ساخت پروژه فرودگاه جدید استانبول مبنی بر اینکه سیستم اکولوژیکی در این منطقه آسیب خواهد دید و به دلیل اینکه اکثر پروژه بر روی جنگل‌های این منطقه ساخته خواهد شد و دریاچه‌های این منطقه به مرور زمان و در طول ساخت و ساز خشک می‌شوند و ویژگی تالاب‌گونه خود را از دست می‌دهند از جمله مواردی بوده که در طول ساخت این فرودگاه مطرح می شده است.

فرودگاه استانبول سومین فرودگاه شهر استانبول است که در منطقه آرناوات‌کوی و بین محلات آکپینار و تایاکادین با 7007 هکتار در نزدیکی دریاچه‌ی terk در ساحل دریای سیاه ساخته گردیده است.

 

ترانسفر فرودگاهی خرداد۱۴۰۰
فرودگاه جدید استانبول

درصد از اراضی که فرودگاه استانبول در آن ساخته شده متعلق به مردم بود که طی توافقات با دولت از آنها سلب و اقدام ساخت و ساز در آن انجام پذیرفت.

ترانسفر فرودگاهی خرداد۱۴۰۰

فاصله بین فرودگاه استانبول و فرودگاه آتاترک ۳۵ کیلومتر می‌باشد که به وسیله اتوبان‌های متعدد دسترسی به آنها بسیار راحت است.

فرودگاه جدید استانبول با اتمام ساخت تمام فازهای آن قادر به پذیرش ۲۰۰ میلیون مسافر را به صورت سالیانه دارا می‌باشد.

این فرودگاه دارای ۶ باند اصلی است که تمام استانداردهای روز دنیا در آن لحاظ شده و بزرگ‌ترین هواپیمای A380 جهان نیز قادر به فرود در باندهای این فرودگاه عظیم می‌باشد. ظرفیت هر باند در پایان مرحله چهارم ساخت در هر ساعت در هر باند ۱۹ فرود و صعود است که در نوع خود رکورد محسوب می‌گردد.

طول هر باند ۳۵۰۰ متر است و همیچنین دارای چندین برج مراقبت نیز می‌باشد. فرودگاه استانبول در حال حاضر پنجمین فرودگاه جهان بعد از فرودگاه‌های دمام کینگ فهد و ۳ فرودگاه آمریکایی می‌باشد.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها