فارین پالیسی: پهپادهای مسلح ترکیه ارتش آمریکا را به روش‌های جدید دفاعی واداشت

نشریه فارین پالیسی عملکرد موفق پهپادهای مسلح بایراکتار ترکیه را عامل «تغییر تاکتیک‌های جنگی کشورها و جستجو برای روش‌های جدید دفاعی از سوی ارتش آمریکا» قلمداد کرد.

نیویورک/ خبرگزاری آناتولی

نشریه فارین پالیسی (Foreign Policy) در مقاله‌ای نوشت: هواپیماهای بدون سرنشین مسلح، پدافند هوایی و یگان‌های زرهی سنگین ارمنستان در قره‌باغ کوهستانی را خنثی کرد، از این رو کشورهای پیشرفته ناگزیر از بازنگری در تکنیک‌های جنگی خود هستند.

در این مقاله همچنین به بخشی از نظرات سرهنگ اسکات شاو، رئیس سابق گروه جنگ نامتقارن ارتش آمریکا مبنی بر اینکه ‘آذربایجان پاییز گذشته در جنگ با ارمنستان با دریافت پهپاد از ترکیه برتری هوایی را از آن خود کرده و ضربه سنگینی به پدافند هوایی ارمنستان زد و کارشناسان نظامی آمریکایی را به سوی کشف راه‌های تازه کشاند’، اشاره شده است.

– “دیگر نیازی نیست که آمریکا یا روسیه باشید”

در بخش دیگر این مقاله در رابطه با تاثیر پهپادهای مسلح در جنگ قره‌باغ آمده است: آنچه در این درگیری برمی‌آید این است که یک کشور با بودجه کم می‌تواند جنگ مسلحانه انجام دهد. دیگر نیازی نیست که آمریکا یا روسیه باشید. هزینه ورود به جنگ تسلیحاتی ترکیبی کمتر از متصورات است. به طور بالقوه، شما به چیزی مانند نیروی هوایی ایالات متحده که از توان فوق‌العاده و آموزش عالی برای انجام حملات هوا به زمین یا هوا به هوا برخوردار است، نیازی ندارید.

فارین پالیسی همچنین تاكید کرده است كه ارتش آمریكا دیگر نمی‌تواند از برتری هوایی غیرقابل انكار نسبت به رقبایی مانند چین برخوردار باشد و كشورهای كم درآمد می‌توانند شمار بیشتری از سربازان دشمن را با وسایل نقلیه كم هزینه مانند پهپادها، از پا درآورند.

در بخش دیگر مقاله این نشریه آمریکایی که به اظهارات مارک اسپر، وزیر دفاع پیشین ایالات متحده استناد کرده، آمده است که طراحان دفاعی آمریکا شروع به افزایش سرمایه گذاری‌های تحقیقاتی و مهندسی خود برای تولید کشتی‌های بدون سرنشین کرده‌اند و فرماندهان پیاده نظام نیروی دریایی نقشه راه استفاده از سیستم‌های بدون سرنشین را در ماه جاری منتشر کرده‌اند.

گفتنی است پهپاد مدل «بایراکتار TB2» ساخت ترکیه با برد ارتباطی 150 کیلومتر و ارتفاع پرواز 24 هزار پا، می‌تواند 27 ساعت در هوا بماند. این پهپاد می‌تواند پروازهای شناسایی، نظارت و دریافت اطلاعاتی انجام دهد. همچنین قابلیت آن را دارد که تصویر دریافتی را بدون تاخیر به مراکز عملیاتی، حمل مهمات و حمله به اهداف با مهمات خاص خود منتقل کند.

 

منبع:خبرگزاری آناتولی

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها