محله های ایرانی نشین استانبول

محله ایرانی نشین استانبول

محله ایرانی نشین استانبول

غرب استانبول کجاست ایرانیان غرب استانبول

استانبول به عنوان کلان‌شهری بزرگ دارای مناطق بسیار زیادی از آسیایی تا اروپایی شهر استانبول است. اما منظور از غرب استانبول که در سال‌های اخیر پایگاه ایرانیان بسیار زیادی بوده است و به محله ایرانیان مشهور شده است مناطق اسنیورت و بیلیکدوزو شهر استانبول می‌باشد. برای اطلاعات مفصل و کامل درباره مناطق غرب شهر استانبول روی منطقه‌ی مورد نظر خود کلیک فرمایید.

 

 

منطقه بیلیکدوزو استانبول  یکی از مناطق غربی شهر استانبول است. این منطقه از جنوب با دریای مرمره از شرق با منطقه آوجیلار از غرب با منطقه بیوک چکمجه و از شمال با منطقه اسنیورت همسایه می‌باشد. مساحت منطقه بیلیکدوزو ۳۶۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

بیلیکدوزو یکی از سبزترین مناطق شهر استانبول می‌باشد که سرانه فضای سبز در آن به ازای هر شخص ۱۰ متر مربع می‌باشد. در خیابان‌ها و کوچه‌های این منطقه زیبا درختان با فواصل متقارن چشم‌اندازی زیبا برای ساکنین منطقه‌ ایجاد نموده‌اند.

بیلیکدوزو نمایانگر چهره جدید شهرسازی شده‌ای از استانبول می‌باشد که دارای بلوارها، پیاده‌روها و فضاهای سبز زیبا می‌باشد. منطقه بیلیکدوزو به دلیل قرار گرفتن بین دو دره غول‌پیکر بین محلات جمهوریت و محله عدنان قهوه‌چی همچنان به سبزترشدن خود ادامه می‌دهد. همچنین پارک گیاه‌شناسی دره سبز در حال ساخت است.

بیلیکدوزو کجاست
بیلیکدوزو کجاست

بیلیکدوزو یکی از مناطق نادر استانبول است که ساخت‌وساز زاغه‌ای ندارد. بیلیکدوزو از آن دسته از مناطق شهر استانبول است که دارای ساخت‌وساز مدرن و لوکس می‌باشد. ۴۰ درصد از سکنه منطقه بیلیکدوزو را دانشگاهیان تشکیل داده‌اند.

بیلیکدوزو یک استاندارد شهری منظم با زیبایی‌های فراوان در اروپاست.

منطقه‌ی زیبای بیلیکدوزو جزء مناطقی از استانبول است که مقدار زیادی از خارجیان از تمامی ممالک در آن سکونت دارند. همچنین هموطنان ایرانی بسیاری این منطقه را جهت سکونت خود در استانبول انتخاب و در آن سکنی گزیده‌اند. منطقه بیلیکدوزو بیشترین تعداد از اتباع ایرانی را در خود جای داده است.محله های ایرانی نشین استانبول

نمایی از بیلیکدوزو
نمایی از بیلیکدوزو

آب و هوای بیلیکدوزو

میانگین میزان بارش سالیانه در منطقه بیلیکدوزو ۵۴.۲ و متوسط دمای آب دریا در سواحل بیلیکدوزو ۱۴.۴ درجه می‌باشد. کمترین میزان بارش باران در منطقه بیلیکدوزو در ماه آگوست و بیشترین ماه بارش باران دسامبر می‌باشد و همچنین حداکثر ضخامت برف ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. منطقه بیلیکدوزو به طور متوسط ۱۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد که در مقایسه با مناطق مرکزی استانبول فضای مرطوب و وزش باد بیشتری دارد. همچنین زمستان در این منطقه نسبت به سایر مناطق خشن‌تر می‌باشد.محله های ایرانی نشین استانبول

حمل و نقل

با گسترش خطوط ارتباطی حمل و نقل در شهر استانبول و همچنین خطوط متروباس ارتباط با منطقه بیلیکدوزو تسهیل یافته. شهروندان می‌توانند با استفاده از خطوط ۲۴ ساعته متروباس در طول شبانه‌روز به منطقه بیلیکدوزو دسترسی داشته باشند. از بیلیکدوزو که تقریباً در ابتدای خط متروباس می‌باشد تا ایستگاه زینجیرلی تقریباً ۶۰ دقیقه زمان می‌باشد.

جدا از متروباس، اتوبوس‌های اکسپرس از تاکسیم به سمت منطقه به طور روزانه در حال تردد می‌باشند. از آنجا که منطقه بیلیکدوزو در حومه اتوبان E5 واقع شده کلیه وسایل حمل و نقل عمومی از مناطقی مانند ینی بوسنا yenibosna و باکیرکوی Bakırköy به سمت منطقه بیلیکدوزو و منطقه بیوک چکمجه در حال حرکت می‌باشند.

منطقه بیلیکدوزو در فاصله ۱۳ کیلومتری از فرودگاه قدیم آتاتورک قرار دارد و دسترسی‌های خوب و مطلوبی از مناطق اسنیورت به بزرگراه ترانزیت اروپا با E80 را دارا می‌باشد.

بندر آمبارلی بیلیکدوزو
بندر آمبارلی بیلیکدوزو

اقتصاد

اقتصاد بیلیکدوزو عموماً مبتنی بر صنعت و تجارت است. از این رو یکی از بزرگ‌ترین بنادر استانبول به نام Ambarlı در این منطقه واقع گردیده. این بندر یکی از ۵۰ بندر بزرگ کانتینر جهان می‌باشد.

همچنین تأسیسات پر کردن و توزیع سوخت نیروگاهی یکی دیگر از عوامل مهم اقتصادی این منطقه می‌باشد. سایت‌های صنعتی متعددی همانند coppersmith و mermerciler و همچنین سایتBeysan شاخصه صنعتی اقتصاد منطقه را تشکیل می‌دهند. یکی از شعبات کارخانه arçelikنیز در این منطقه فعال می‌باشد.

بخش زنبورداری نیز یکی از عوامل مهم صنعت کشاورزی این منطقه است. همچنین قسمت مهمی از معیشت مردم بیلیکدوزو از قسمت ماهیگری در منطقه گورپینار تشکیل شده بازار شیلات استانبول در منطقه Gürpınarدر بیلیکدوزو واقع شده البته در ۵ سال گذشته اقتصاد منطقه به بخش مسکن تغییرات زیادی کرده است.

طبق نظرسنجی‌های مختلف در خرید املاک و مسکن بیلیکدوزو یکی از مناطق پرطرفدار در حوزه اجاره روزانه منازل در استانبول است که به علت دسترسی آسان از طریق خطوط متروباس ۲۴ ساعته انجام می‌گیرد.

تبلیغات اجاره روزانه خانه در Beylikduzu را می‌توان به صورت مکرر در اینترنت یافت.

مجموعه ورزشی بیلیکدوزو
مجموعه ورزشی بیلیکدوزو

ورزش

امکانات ورزشی منطقه بیلیکدوزو در زمان شهرداری اکرم امام اوغلو شهردار فعلی استانبول به حد گسترده‌ای دست پیدا کرد. ورزش‌های آبی ساحل و همچنین کلوپ شخصی اسکی در میدان جدید بیلیکدوزو در بزرگراه E5 در زمستان ۲۰۱۳ طیف گسترده‌ای را معطوف به خود کرد. استخر المپیک منطقه بیلیکدوزو در حال ساخت است که یکی از زیباترین استخرها در شهر استانبول می‌باشد. مسیرهای مخصوص دوچرخه‌سواری در بلوارهای محله عدنان قهوه‌چی و ساحل گورپینار وجود دارد که وسایل نقلیه نمی‌توانند وارد آن شوند.

دانشگاه بی کنت بیلیکدوزو
دانشگاه بی کنت بیلیکدوزو

آموزش

در منطقه بیلیکدوزو ۱۶۷ مؤسسه آموزشی 1934 کلاس درس و ۸۵۴/۵۵ هزار دانش‌آموز و 1.727معلم مشغول به فعالیت می‌باشند.

همچنین تعداد ۳۱ مدرسه ابتدایی و دوره متوسطه و ۳۴ مؤسسه آموزشی متوسطه عمومی و ۴۴ مدرسه آموزش متوسطه فنی و حرفه‌ای و ۱ مدرسه عالی در این منطقه موجود می‌باشد.

محله های ایرانی نشین استانبول
شهرداری بیلیکدوزو

مدیریت

بیلیکدوزو یکی از مناطق با ساختار شیک و جذاب برای مهاجران است که تمایل به زندگی راحت و همچنین مدرن را در شهر استانبول دارند. شهردار این منطقه از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۹ اکرم امام اوغلو  Ekrem İmamoğluبود که با فعالیت‌های چشمگیر او منطقه بیلیکدوزو را به نگین درخشانی در غرب استانبول تبدیل نمود با حرکات و اثرات درخشان که وی از خود به جای گذاشت خود را به سرعت به یکی از شهرداران پرطرفدار شهر استانبول مطرح و بعد از دوره‌ای درخشان در طی ۵ سال در طی رقابتی سخت و نفس‌گیر با رقیب خود بن علی ییلدریم از حزب عدالت و توسعه را شکست داده و بر مسند شهرداری کل استانبول قرار گرفت.

محله های ایرانی نشین استانبول

منطقه اسنیورت استانبول یکی از محله‌های جدا شده از منطقه بیوک چکمجه است که در سال ۲۰۰۸ به منطقه‌ای مستقل در قسمت اروپایی استانبول تبدیل گردید.اسن یورت استانبول

اسنیورت از شرق با منطقه کوچوک چکمجه از غرب با منطقه بیوک چکمجه از شمال با اتوبان E80 و محله هوش‌دره و از جنوب با منطقه فیروزکوی و اتوبان E5 در مجاورت است. همسایگان اسنیورت را در غرب بیوک چکمجه در شمال باشاک شهیر در شمال غربی آرناوات‌کوی و در شرق آوجیلار و کوچوک چکمجه و در جنوب بیلیکدوزو تشکیل می‌دهند.

منطقه اسنیورت ۱۲ مرکز درمانی یک بیمارستان عمومی یک بیمارستان هلال احمر و یک پارک شهری قرار دارد. از اول ژوئن سال ۲۰۰۹ امنیت در منطقه به پلیس منتقل گردید.

مساحت اسنیورت ۲۷۷ هکتار و با تأسیس سازمان شهرداری توسعه منطقه شتاب گرفت.

اسنیورت کجاست
اسنیورت کجاست

در سال ۱۹۶۷ منطقه فعلی به اسنیورت تغییر نام داد و جمعیتی که در سال‌های اخیر با مهاجرت داخلی و خارجی در آمده ساختار قومی را قادر به ساخته شدن شکل فعلی منطقه داده است.

تاریخ شکل‌گیری محله اسنیورت به قرن ۱۹ میلادی برمی‌گردد. نام اسنیورت برای اولین‌بار در سال ۱۹۶۷ به این محله تعلق گرفت و با مهاجرت اقوام داخلی و خارجی زیاد به این منطقه ساختار قومی را قادر ساخته تا شکل فعلی را به خود بگیرد.

منطقه اسنیورت استانبول از جمله مناطقی است که در آن مهاجران خارجی زیادی به آن روی آورده و مشغول زندگی می‌باشند منطقه‌ای با تعداد زیادی محله و شهرک‌های لوکس نوساز که باعث گردیده خارجیان با هر طبقه‌ای در آن سکنی گزینند.اسن یورت استانبول

منطقه اسنیورت استانبول دارای بافتی از بومیان محلی و مهاجران داخلی از دیگر شهرهای ترکیه و خارجیان از دیگر کشورهای منطقه است که باعث شده تا جمعیت کثیری از تمام اقوام از سرتاسر جهان و همچنین بومیان و مهاجران داخلی کنار یکدیگر سبکی دیگر از زندگی مشترک را در یک منطقه تجربه نمایند.

نمایی از اسنیورت
نمایی از اسنیورت

اسنیورت منطقه‌ای با مراکز خرید بسیار زیبا فروشگاه‌ها و مارکت‌های شبانه‌روزی ،رستوران های به‌نام زنجیره‌ای خارجی و داخلی است. دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی  از جمله متروباس ۲۴ ساعته سبب شده تا شهروندان منطقه زندگی راحتی را تجربه نمایند.

اسنیورت منطقه‌ای است که در آن می‌توان با هر بودجه‌ای اقدام به خرید مسکن با هر سلیقه‌ای از هر نوع سازه‌ای نمود. شهرک‌های مسکونی زیبا برج‌های مجلل با قیمت‌های مناسب در گوشه‌گوشه این منطقه وجود دارند که امکان خرید واحدهای مسکونی برای خارجیان را سهل و آسان نموده‌اند.اسن یورت استانبول

به‌طور کلی با هر بودجه‌ای حتی کمترین هم افراد بومی و مهاجران داخلی و خارجی این امکان را دارند که در این منطقه اقدام به خرید و اجاره واحد مسکونی مورد علاقه خویش نمایند.

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها