معرفی کامل محله های آسیایی استانبول

محله های آسیایی استانبول

منطقه مورد نظر خود را انتخاب فرمایید

آتاشهیر
آتاشهیر استانبول
atasehir istanbul

منطقه آتاشهیر استانبول یکی از مناطق قسمت آسیایی شهر استانبول است که در سال ۲۰۰۸ از تجزیه مناطق کادیکوی، عمرانیه و اسکودار تشکیل و به منطقه‌ای مستقل با همین نام تبدیل گردید .

این منطقه پس از استقلال به یکی از مناطق 39 گانه استانبول پیوست.

آتاشهیر از جنوب با منطقه کادیکوی، از غرب با منطقه اسکودار، از شرق با محله سنجاق‌تپه و  مال‌تپه و از شمال با منطقه عمرانیه همسایه است.

آتاشهیر طی سرشماری سال ۲۰۱۳ در شهر استانبول دارای ۴۰۵ هزار نفر جمعیت و  ۶۷ محله می‌باشد.

آتاشهیر
آتاشهیر کجاست

قسمت ضلع غربی منطقه آتاشهیر زمانی به معروفیت و محبوبیت دست یافته که شرکت‌های بزرگ ساختمانی در اراضی غربی این منطقه ساختمان‌ها و پروژه‌های مسکونی و اداری زیادی را ایجاد و بهره‌برداری نمودند.

به عنوان نمونه از پروژه‌های محلیVaryap Meridian و uphill court در قسمت غربی منطقه آتاشهیر می‌توان نام برد. همچنین در سال ۲۰۱۳ در قسمت غربی آتاشهیر استادیوم زیبا و لوکس اولکر اسپرت آرنا افتتاح گردید.

شهرداری آتاشهیر
شهرداری آتاشهیر

شهرداری آتاشهیر پس از انتخابات محلی در سال ۲۰۰۹ تأسیس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که یکی از موفق‌ترین شهرداری‌ها از نظر زیرساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی در استانبول محسوب می‌شود.آتاشهیر استانبول

ساختمان شهرداری و همچنین اداره امنیت منطقه آتاشهیر در خیابان Barbaros واقع شده است که ۱۴ مدیر ارشد فعال در حوزه‌های مختلف در آن مشغول به فعالیت می‌باشند.

شهردار فعلی منطقه آتاشهیر از سال ۲۰۰۹ تا هم‌اکنون Battal İlgezdi می‌باشد.

اداره گمرک ارن کوی
اداره گمرک ارن کوی

آتاشهیر یکی از مناطق خوب استانبول با اقتصادی شکوفا و نوآوری‌های متعدد است. مراکز خرید بزرگ و شناخته شده پالادیوم Palladium، اوپتیموم Optimum، برندیوم BRANDIUM ، نوادا Novada  کرفور Carrefour و مراکز تفریحی و تجاری متعدد دیگری در این منطقه مشغول به فعالیت میباشند.آتاشهیر استانبول

در آتاشهیر تعداد خیلی زیادی مراکز تفریحی، کافه‌ها، رستوران‌ها و مارکت‌های زنجیره‌ای در دسترس می‌باشند. بانک‌ها و مراکز اقتصادی نیز در این منطقه با کاربردهای فراوان به چشم می‌خورند.محله های آسیایی استانبول

اداره گمرک Erenköy با مساحتی بالغ بر ۳۲۸ هزار متر مربع در یکی از اصلی‌ترین بلوارهای منطقه آتاشهیر واقع گردیده است که خود دارای قسمت‌های متعدد و مختلفی در زمینه‌های گوناگون می‌باشد.آتاشهیر استانبول

منطقه آتاشهیر دارای پارک‌ها و فضاهای سبز و تفریحی بسیاری می‌باشد که در همین زمینه در سال 2012 در محله باربارس BARBAROS پارکی با هشت هزار متر مربع با نام بولنت اجویت Bülent Ecevit با زمین‌های بسکتبال و فوتبال سالنی در محیطی زیبا با حوضچه‌ها و آبشارهای منحصر به فرد دارای  وسایل بازی کودکان ، لوازم ورزشی  متعدد و جاده‌های سلامتی به بهره‌برداری عمومی رسیده است.آتاشهیر استانبول

همچنین اماکن تفریحی و پارک‌های دیگری در منطقه آتاشهیر با نام‌های Nazım Hikmet و

Deniz Gezmiş و نجم‌الدین اربکان Necmettin Erbakan در دسترس عموم می‌باشد.

دانشگاه‌های یدی‌تپه آتاشهیر
دانشگاه‌های یدی‌تپه آتاشهیر

دانشگاه‌های یدی‌تپه Yeditepe Üniversitesi و آجی‌بادم Acıbadem در منطقه آتاشهیر واقع گردیده است.

تعداد واحدهای آموزشی در منطقه آتاشهیر طی آمار سال ۲۰۱۶ در حوزه‌های مختلف به شرح ذیل می‌باشد.

۶۱ واحد مهدکودک ، واحدهای آموزش ابتدایی ۴۱ واحد که از این تعداد ۲۲ واحد دولتی و ۱۹ واحد به صورت خصوصی می‌باشند. تعداد ۳۵ واحد آموزشی در مقطع تحصیلی راهنمایی که از این تعداد ۲۲ واحد دولتی و ۱۳ واحد خصوصی می‌باشند همچنین تعداد ۴۱ واحد آموزشی در مقطع تحصیلی متوسطه که از این تعداد ۱۹ واحد دولتی و ۲۳ واحد به صورت خصوصی مشغول به فعالیت می‌باشند.آتاشهیر استانبول

بزرگراه D100
بزرگراه D100

شبکه حمل و نقل در منطقه آتاشهیر  بسیار توسعه یافته است. در تقاطع‌های بزرگراه‌های شماره O-2 و O-4 رسیدن به پل‌های آتاشهیر بسیار راحت و قابل دسترس می‌باشد.آتاشهیر استانبول

همچنین طی ساعات مختلف به صورت روزانه اتوبوس از منطقه کادیکوی به منطقه آتاشهیر  دایر می‌باشد. از منطقه اسکودار به آتاشهیر نیز مینی‌بوس‌ها آماده‌ی جابه‌جایی مسافران می باشند. از میدان تکسیم نیز به صورت منظم برای آتاشهیر سرویس حمل و نقل عمومی موجود است. نکته مهم دسترسی عمومی جهت اتصال به منطقه آتاشهیر استفاده از خطوط مترو مناطق کادیکوی و کارتال می‌باشد که تا ساعت ۱ بامداد آماده خدمت رسانی می‌باشند.

باشگاه ورزشی ulker sport
باشگاه ورزشی ulker sport

در سال ۲۰۰۷ تیم فوتبال زنان شهرداری آتاشهیر به صورت متوالی طی ۲ فصل پیاپی در سال‌های ۲۰۱۱-۲۰۱۰ و ۲۰۱۲-۲۰۱۱ موفق به کسب مقام قهرمانی در لیگ ۱ کشور ترکیه گردید.

اسکودار
uskudar istanbul

منطقه اسکودار استانبول  یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول است که از شمال با منطقه بی کوز از شمال شرق با منطقه عمرانیه از شرق با منطقه آتاشهیر از جنوب با منطقه کادیکوی و از غرب با تنگه بسفر همسایه است. منطقه اسکودار دارای ۳۳ محله می باشد که از مناطق ‫‬‮پرتعدد محله در شهر استانبول می باشد و طی سرشماری سال 4102جمعیت این منطقه به 534هزار نفر رسیده است. ‬‬‬‬‬‬

 

تپه بیوک چامیلجا
نمایی از تپه بیوک چامیلجا

اسکودار دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای در استانبول است. این منطقه تقریبا در جهت شمال به جنوب و جنوب شرقی سواحل بسفر است.تپه بیوک چامیلجا Büyük Çamlıca بلندترین نقطه در منطقه اسکودار است که ارتفاع ان به ۳۶۸ متر میرسد.در منطقه اسکودار تپه دیگری با نام کوچوک چامیلجا نیز وجود دارد که ارتفاع این تپه به ۲۲۷ متر میرسد.اسکودار یکی از مناطق استانبول است که باغستان ها فضای قابل توجهی را در ان میپوشاند.

خط ساحل در منطقه اسکودار تقریبا ۱۲  کیلومتر است.

 

اسکودار تاریخی
عکسی تاریخی از اسکودار قدیم

اسکودار یکی از مهمترین شهرک های ترکهای عثمانی در استانبول در زمان امپراطوری عثمانی بود که مورد بازسازی اساسی در آن دوره قرار گرفت .در ان زمان منطقه اسکودار و مناطق اطراف ان با بناهایی مانند مجتمع ها؛ مساجد حمام ها  و چشمه ها اراسته گردیده بود.

برج دختر استانبول یکی از مهمترین بناهای ان دوره است.

 

عمارت سعداله پاشا اسکودار
عمارت سعداله پاشا

در دوره  عثمانی این منطقه دارای ساحل و خانه های ساحلی زیادی در شهر بود که تنها تعداد کمی از عمارت ها تا به امروز باقی مانده است و به جای  ساختمان های سوخته و قدیمی و تخریب شده؛ اکنون عمارت های جدید ساخته شده است.

برخی از عمارت های قدیمی منطقه که هنوز قابل مشاهده است میتوان به :عمارت قبرس؛ عمارت عابدافندی؛ عمارت ادیب افندی؛عمارت رجایی زاده؛ عمارت محمود ندیم پاشا؛ عمارت سعداله پاشا و عمارت فاتح احمد اشاره نمود.

اسکودار یکی از سرسبزترین مناطق استانبول است که جنگل های این منطقه در حال حفاظت و نگهداری است.

رصدخانه وانیکی؛دبیرستان دخترانه کندیلی ؛ جمیل ملا ؛ منیر بی ؛ فاتح پاشا ؛ نیز از دیگر اماکن دیدنی این منطقه هستند.

برخی از موسسات اصلی اموزشی و فرهنگی در منطقه اسکودار استانبول قرار دارند که به طور کلی شامل ۳۶ موسسه اموزشی پیش دبستانی ؛۸۷ مدرسه ابتدایی؛۶۵ مدرسه رسمی و ۲۲ مدرسه خصوصی و ۲۱ موسسه رسمی را شامل میشود.

اتوبان d100 استانبول
نمایی از اتوبان d100 استانبول

حمل و نقل

اهمیت منطقه از نظر حمل و نقل تا به امروز ادامه دارد.خدمات کشتی های مسافری بین مناطق اسکودار و کاباتاش وسیرکیجی مدتی پس از افتتاح پل بسفر به پایان رسید.اسکودار استانبول

اتوبان D100جدید نیزاز این منطقه عبور کرده و با گذر از چهارراه اوزون چایر به پل شهیدان میرسد.

 

اتوبوس دریایی
اتوبوس دریایی

فعالیت اقتصادی غالب در منطقه اسکودار تجارت است.از انجا که حتی مناطق کوچک کشاورزی به مناطق مسکونی تبدیل گردیده فعالیت کشاورزی بسیار ناچیز است. با این حال تعداد زیادی از شرکت های صنعتی و تجاری در مرکز اداری منطقه اسکودار دایر می باشد.

 

ساحل سالاجاک اسکودار
ساحل سالاجاک اسکودار

اکثر جمعیت  منطقه اسکودار را صنعتگران و  صنعتگران بازنشسته تشکیل میدهند.همچنین بندر مهم حیدر پاشا در منطقه اسکودار و کادیکوی مشغول به فعالیت است.

منطقه آلتونیزاده Altunizade یکی از مناطق مدرن اسکودار است که مراکز خرید بسیاری را در خود جای داده است.

مرکز خرید کاپیتول که از قدیمیترین مراکز خرید استانبول است در اسکودار جای دارد و در منطقه التونیزاده به کار خود میپردازد. از دیگر مراکز خرید این منطقه میتوان از مرکز خرید آکاسیا نام برد که مجتمعی تازه ساخت و مدرن است.

 

شهرداری اسکودار
شهرداری اسکودار

مدیریت

شهرداری منطقه اسکودار در سال ۱۹۸۴ تاسیس  و به منطقه ای مستقل تبدیل گردید.شهرداری این منطقه طی سالیان طولانی در اختیار حذب عدالت و توسعه از حزب حاکم بوده است.طی انتخابات شهرداری ها در سال ۲۰۱۹ HİLMİ TÜRKMEN به عنوان شهردار این منطقه انتخاب گردید.

جمعیت اسکودار

مسجد چامیلجا اسکودار
اسکودار

کادیکوی
کادیکوی استانبول
kadikoy istanbul

منطقه کادیکوی استانبول  یکی از مناطق استانبول در قسمت آسیایی است که از غرب و جنوب با دریای مرمره از شمال با منطقه اسکودار از شمال شرق با منطقه آتاشهیر و از شرق با منطقه مال تپه همسایه است.

یکی از زیباترین و طولانی‌ترین ساحل‌های شهر استانبول در منطقه کادیکوی واقع گردیده که طول آن به ۲۱ کیلومتر می‌رسد که از محله حیدر پاشا آغاز و به محله بوستانجی ختم می‌گرد.

منطقه کادیکوی را می‌توان یکی از شلوغ‌ترین مناطق واقع در قسمت آسیایی استانبول نام برد. منطقه کادیکوی از قدیمی‌ترین مناطق آسیایی است که بناهایی از دوره عثمانی نیز در آن به چشم می‌خورند.

کادیکوی کجاست
کادیکوی کجاست

پیدایش و تأسیس منطقه به قرن نوزدهم میلادی باز می‌گردد که در آن دوره اقدام به ساخت شهرک‌های مسکونی در این منطقه گردیده شده.

این منطقه استانبول منطقه‌ای مهم با دسترسی‌های بسیار زیاد در حوزه حمل و نقل می‌باشد. لذا منطقه کادیکوی مناطق مختلف استانبول را به یکدیگر متصل می‌نماید. منطقه کادیکوی در بررسی آماری سال ۲۰۱۵ رتبه دوم بررسی برای کیفیت زندگی در شهر استانبول را نصیب خود کرده است.

منطقه کادیکوی در سال‌های ۱۸۶۹ تا ۱۹۴۰ زیرمجموعه و تحت پوشش منطقه اسکودار بود که در سال ۱۹۸۴ به منطقه‌ای مستقل با شهرداری جدید تبدیل گردید.

کادیکوی استانبول
کادیکوی استانبول

در منطقه کادیکوی در محله‌های مانند بهاریه، موهوردار، مودا، گوزتپه و ارن‌کوی و بوستانجی تا دهه ۵۰ اغلب ساکنین این مناطق را ثروتمندان تشکیل می‌دادند. در دهه ۱۹۳۰ ساختمان‌های جدید بین کادیکوی و بوستانجی در این مناطق پدیدار آمدند که شکلی زیبا به کادیکوی بخشیدند.

ویلاها و بناهای بسیار لوکس در خیابان بغداد از سال 1950 به بعد کادیکوی را به منطقه‌ای پیشترفته تبدیل کرد که جمعیت آن رو به افزایش است.

افتتاح پل سفر در سال ۱۹۷۲ باعث تقویت روابط بین دو طرف شهر شد و منجر به افزایش تعادل جمعیت کادیکوی گردید. پس از سال ۱۹۸۴ جاده ساحلی طولانی بین کادیکوی و پندیک در آخرین مناطق ساحلی ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته.

در سال ۲۰۱۴ در منطقه کادیکوی تعداد ۵۴ مدرسه ابتدایی ۵۸ مدرسه راهنمایی ۴۵ دبیرستان و ۱۱ مرکز آموزش ویژه و توانبخشی در منطقه کادیکوی وجود داشته است. مؤسسات آموزش عالی شامل دانشگاه مارمارا، دانشگاه Doğuş و دانشگاه اوکان نیز در این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند. در کل ۱۲ بیمارستان وجود دارد که ۳ بیمارستان دولتی و ۹ بیمارستان بخش خصوصی می‌باشند.

خیابان بهاریه کادیکوی
خیابان بهاریه

خیابان بهاریه یکی از زیباترین خیابان‌های منطقه کادیکوی می‌باشد که شهرت خاصی در شهر استانبول را نیز دارا می‌باشد. برخی از سینماها و تئاترها و فضاهای فرهنگی در این خیابان مشغول به فعالیت می‌باشند. در سال ۱۹۹۲ خیابان بهاریه به جاده پیاده‌روی تبدیل گشت که چهره‌ای خاص به آن بخشیده است. فرهنگسراهای متعددی همچون جاده بوستان، خانه اپرای ثریا سینما رکس کادیکوی، و موزه اسباب بازی‌های استانبول نیز در این خیابان واقع گردیده است.

خیابان بغداد کادیکوی
خیابان بغداد

خیابان بغداد استانبول نیز در منطقه کادیکوی واقع است که از مطرح‌ترین و به‌نام‌ترین خیابان‌های شهر استانبول به شمار می‌آید که سابقه‌ای قدیمی و شهرتی خاص دارد.

این خیابان تقریباً موازی با خط ساحل دریای مرمره می‌باشد که مهم‌ترین بخش خیابان ترافیک یک‌طرفه آن از شرق به غرب می‌باشد.

خیابان بغداد  را ازخیلی جهات و اهمیت و زرق و برق می‌توان با خیابان استقلال استانبول در بخش اروپایی مقایسه کرد.

این خیالان اصلی در یک منطقه مسکونی در مقیاس بالاست. خیابانی یک‌طرفه، با درختانی قدیمی و زیبا با مراکز خرید، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های مُد و فَشن روز دنیا و فروشگاه‌هایی زیبا با مارک‌های معروف دنیا، رستوران‌های بین‌المللی ، بارها و کافه‌ها از جمله مکان‌های خاص این خیابان می‌باشند.

خیابان بغداد کادیکوی
خیابان بغداد

خیابان بغداد می‌تواند به عنوان یک مرکز خرید بزرگ در فضای باز در نظر گرفته شود.

بیشتر فروشگاه‌های خرده‌فروش در تمام روزهای هفته از جمله ظهر یکشنبه باز می‌باشند.

به‌طور کلی بیشترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در این خیابان فی‌مابین محله‌های سوآدیه و جاده بوستان می‌باشند که مراکز خرید و فروشگاه‌های مد در آن واقع گردیده.

در خیابان بغداد علاوه بر گزینه‌های اتوبوس و تاکسی، گزینه‌های حمل و نقل متنوعی نیز وجود دارند. پایانه‌های مسافری همچنین کشتی پرسرعت کاتاماران با سرعت بالا در کادیکوی و بوستانجی و راه‌آهن منطقه‌ای در شمال خیابان واقع شده و به مسافرین خدمات ارائه می‌نماید.

محله بوستانجی همچنین دارای اسکله‌ای برای کشتی‌های مسافرتی است که ارتباط با بخش اروپایی این شهر و همچنین جزایر پرنسس را نیز فراهم می‌کنند.

تیم فوتبال فنرباغچه
تیم فوتبال فنرباغچه

تیم فوتبال فنرباغچه  یکی از پرطرفدارترین و مطرح‌ترین تیم‌های ورزشی کشور ترکیه و شهر استانبول در منطقه کادیکوی متولد و به یکی از قطب‌های این کشور تبدیل گردید.

استادیوم فوتبال تیم فنرباغچه یکی از زیباترین استادیوم های ورزشی در استانبول می‌باشد که در محله فنرباغچه منطقه  واقع گردیده که سالانه پذیرای تعداد زیادی از طرفداران این تیم ورزشی در این منطقه است.

به غیر از باشگاه‌ فنرباغچه بیش از ۱۰۰ کلوپ ورزشی دیگر در رشته‌های بسکتبال، والیبال، شنا، قایقرانی، تیراندازی، بیلیارد، ژیمناستیک و تکواندو و سوارکاری نیز در این منطقه مشغول به فعالیت می‌باشند.

کادیکوی استانبول

جمعیت منطقه از زمان تأسیس این منطقه به سرعت افزایش یافته و نرخ رشد سالانه جمعیت به ۱۰ درصد در دهه ۱۹۷۰ رسیده است. اگرچه در دهه ۱۹۸۰ سرعت رشد جمعیت کند شد جمعیت این منطقه تا سال ۲۰۰۹ هنگامی که به حد فعلی خود رسید به طور مداوم افزایش یافت. جمعیت منطقه کادیکوی طی سرشماری‌های سال ۲۰۱۹ به 530 هزار نفر رسیده است.

 

حمل و نقل
حمل و نقل

منطقه‌ کادیکوی از نظر حمل و نقل کشور ترکیه از جایگاه مهمی برخوردار است. برخی از اصلی‌ترین مسیرهای حمل و نقل که مراکز مختلفی را از آسیا به نواحی مختلف در این شهر متصل می‌کند.

مهم‌ترین اتوبانی که از منطقه‌ کادیکوی عبور می‌کند اتوبان D100 است که در گذشته با آنکارا آسفالت یا بزرگراه E5 شناخته می‌شد.

یکی از مهم‌ترین عوامل حمل و نقل در منطقه‌  اولین ایستگاه خط ریلی است که مراکز مختلف منطقه آسیایی را به استانبول متصل می‌کند. ایستگاه راه‌آهن حیدرپاشا، ساختمان ایستگاه و سایر امکانات راه‌آهن در محله حیدرپاشا در منطقه کادیکوی قرار گرفته است.

ایستگاه مترو کادیکوی
ایستگاه مترو کادیکوی

این ایستگاه به‌ طور کلی از لحاظ حمل‌ و نقل مسافر در قسمت آسیایی استانبول نقش بسیار مهمی را دارد.

بخش قابل توجهی از ساکنین منطقه  از کشتی‌های خط شهری استفاده می‌کنند.

اسکله‌های کشتی در این منطقه در محله‌های حیدرپاشا و بوستانجی و کادیکوی قرار دارند.

همچنین از اسکله‌های اتوبوس دریایی در کادیکوی و بوستانجی نیز خدمات منظم اتوبوس وجود دارد.

در سال‌های قبل حدفاصل ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۶ خطوط تراموا در بین مناطق کادیکوی و مودا و فنرباغچه به فعالیت می‌پرداختند که با بازسازی این خطوط در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک تراموای نوستالژی بازسازی گشت.

از دیگر نکات مهم در حوزه حمل و نقل در این منطقه می‌توان به ایستگاه مترو کادیکوی که در مرکز این منطقه در خط M4 واقع شده نیز اشاره کرد.

منطقه پندیک استانبول
منطقه پندیک استانبول

منطقه پندیک استانبول یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول در شرقی ترین نقطه این شهر میباشد که از جنوب با دریای مرمره  از غرب با منطقه کارتال از شمال غرب با منطقه سلطان بی لی از شرق با منطقه گبز از شمال با جنگل های شهر استانبول در حوزه شیله همسایه میباشد.

سابقه پیدایش منطقه پندیک به دوره روم و امپراتوری بیزانس برمیگردد  که در ان زمان به نام Pantichion شناخته میشد که در دوره عثمانی به نام حال حاضرپندیک تغییر نام داد.پندیک به معنی دیوار های پوشیده شده  با پنج دیوار میباشد.

شهرداری منطقه پندیک
شهرداری منطقه پندیک

شهرداری منطقه پندیک در سال ۱۹۸۹ تشکیل گردیده و به طور مستقل شروع به فعالیت کرده است. شهرداری منطقه بندیک از سال ۲۰۰۴ در اختیار حزب عدالت و توسعه میباشد که طی انتخابات شهرداری ها در سال ۲۰۱۹ Ahmet Cin از حزب عدالت و توسعه به عنوان شهردار این منطقه انتخاب گردید.

ساحل پندیک
ساحل پندیک

این منطقه استانبول حدودا ۲۰۰ کیلومتر مساحت دارد که9 کیلومتر از ان جاده ساحلی می باشد.منطقه  پندیک به طور کلی منطقه ای ناهموار شناخته میشود.ساحل ان پوشیده از خاک و ماسه است. اومرلی که یکی از بزرگترین منابع آبی استانبول می باشد در مرزهای منطقه پندیک میباشد.

پندیک دروازه ای بین اب و هوای بارانی در دریای سیاه و اب و هوای معتدل در دریای مدیترانه است.وزش باد شدید از شبه جزیره بالکان در زمستان و هوای بارانی دریای سیاه تاثیر خود را در این منطقه نشان میدهند.

در منطقه  ۲۳ مرکز بهداشت و همچنین۱ مرکز بهداشت و برنامه ریزی خانواده و مادر و 1مرکز پزشکی و ازمایشگاهی نیز مشغول به فعالیت است.

بزرگترین بیمارستان اموزش و پژوهشی پندیک دانشگاه مرمره با ۵۴۰ تختخواب به عنوان بزرگترین بیمارستان در قسمت اسیایی خدمات رسانی مینماید.

۴ بیمارستان خصوصی  ۸ پلی کلینیک ۸ مرکز پزشکی ۵ کلینیک دندانپزشکی با بیش از ۱۰۰ پزشک و ۴۱ ازمایشگاه و ۲ مرکز دیالیز و ۱۴۴ داروخانه  در این منطقه آماده خدمت رسانی می باشند.

فرودگاه بزرگ صبیحا
فرودگاه بزرگ صبیحا

ایستگاه راه اهن منطقه  که در سال ۱۸۷۰ تاسییس گردیده از بزرگترین مراکز حمل و نقل به شمار می اید.

از سال ۱۹۹۸ اتوبوس های دریایی ازپندیک تا امین اونو و از سال ۲۰۰۴ کشتی های سریع پندیک تا یالووا  امور حمل و نقل دریایی را فراهم مینمایند.

همچنین فرودگاه بزرگ صبیحا یکی از مراکز حمل و نقل هوایی استانبول در منطقه مشغول به فعالیت است.

جمعیت پندیک

کارتال
کارتال استانبول

منطقه کارتال استانبول  یکی از مناطق آسیایی در سواحل دریای مرمره در جنوب غربی شبه جزیره Kocaeliشهر استانبول است که از غرب با مال تپه از مشال با منطقه سنجاق تپه از شمال شرق با منطقه سلطان بی لی و از شرق با منطقه پندیک همسایه است.

مرتفع ترین قسمت شهر استانبول که به آن بالکن استانبول نیز گفته می شود در محله آیدوس منطقه کارتال واقع شده است.

کارتال در زبان ترکی استانبولی در دوران بیزانس به زبان یونانی Aetus به نام عقاب می باشد که هم اکنون بر روی این منطقه شناخته می شود.

منطقه کارتال استانبول

این منطقه از استانبول از 20 محله ساخته شده و دارای 2186 خیابان و کوچه و مساحت آن 391 کیلومتر می باشد.

منطقه کارتال در سال 1947 به عنوان منطقه ای مستقل با مرزهایی مشخص تعیین گردید این منطقه صنعتی با سرعت از سال 1947 به یکی از مناطق صنعتی در حال رشد استانبول تبدیل شد.

 

 

 

بیمارستان کارتال
بیمارستان کارتال

منطقه کارتال استانبول از نظر موسسات بهداشتی یکی از ثروتمندترین های شهر استانبول به شمار می آید. در این منطقه 4 بیمارستان دولتی 30 بیمارستان خصوصی و 5 پلی کلینیک و 9 مرکز پزشکی نیز در حال فعالیت است.

دانشگاه های زیادی از جمله دانشگاه مرمره و علوم بهداشتی و دانشکده پرستاری در منطقه کارتال قرار گرفته است.

راه های زیادی در حوزه حمل و نقل در منطقه کارتال وجود دارند که مهمترین آن فاصله 15 کیلومتری این منطقه با فرودگاه صبیحا در قسمت آسیایی استانبول است. همچنین اولین بندر کشتی در منطقه کارتال در سال 1857 ساخته  و مورد بهره برداری قرار گرفته است. اتوبان D100 که برقرار کننده ارتباط بین دو قاره آسیا و اروپاست از منطقه  عبور کرده و نقش مهمی را در حوزه توسعه حمل و نقل زمینی بر عهده دارد.

 

 

 

ایستگاه مترو کارتال
ایستگاه مترو 

جاده ساحلی که در کادیکوی از خیابان بغداد آغاز شده تا منطقه کارتال ادامه دارد و از گزینه های مهم در حمل و نقل کارتال به حساب می آید.

ایستگاه مترو خطوط بین کادیکوی و کاینارجا در منطقه کارتال ایستگاه مترو وجود دارد که در سال 2012 ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

طی نظرسنجی که توسط دانشگاه فنی ستاره در سال 2013 انجام گرفت مناطق کادیکوی، آدالار، و باکیرکوی به همراه منطقه کارتال چهار منطقه ای است که مردم در آن احساس امنیت زیادی می کنند.

نمایی از کارتال

به دلیل تجزیه های زیادی که در منطقه  طی سالیان اخیر به دست آمده جمعیت اصلی منطقه رو به کاهش رفته است. پر جمیت ترین محله Hürriyet و کمترین Yukarı Mahallesi در کارتال می باشد.

جمعیت منطقه کارتال در سال 1965 به تعداد 97 هزار نفر در سال 2008 به 426 هزار نفر و در سال 2016 به تعداد 459 هزار نفر رسیده است.

 

 

 

شهرداری منطقه کارتال
شهرداری منطقه کارتال

مدیریت کارتال

منطقه کارتال از سال 1977 به طور مستقل دارای شهرداری و مرزبندی مستقل شده است. شهرداری منطقه کارتال از سال 2009 تا هم اکنون در اخیتار حزب CHP می باشد و شهرداری این منطقه از سال 2019 تا اکنون Gökhan Yüksel از حزب CHP می باشند.

 

 

 

منطقه کارتال استانبول

این ناحیه از استانبول از جمله مناطقی از شهر استانبول است که به سرعت در حوزه ساخت و ساز رشد چشمگیری داشته و این امر باعث شده که تعداد زیادی از مهاجران داخلی و خارجی این منطقه خوب آسیایی را جهت اقامت خود برگزینند.

منطقه کارتال با تعداد زیادی از آسمان خراش های زیبا و مدرن برج های لوکس با سازه هایی شیک باعث شده که به عنوان نگینی در استانبول بدرخشد.

تنوع قیمت بسیار زیاد باهربودجه ای جهت خرید واحدهای مسکونی باعث شده این منطقه یکی از بزرگترین مناطق در تعداد خرید و فروش حوزه مسکن را به خود اختصاص دهد.

مال تپه
مال تپه استانبول

منطقه مال تپه استانبول  یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول است که از جنوب با دریای مرمره از غرب با منطقه کادیکوی از شرق با منطقه کارتال و از شمال با منطقه آتاشهیر همسایه است.این منطقه اسیایی شهر استانبول دارای ۱۸ محله است.

نام این منطقه از استانبول یعنی مال تپه به معنی گنج یا مکعب هایی پر از سکه های طلای انباشته شده میباشد که پس از فتح منطقهKocaeli  توسط ترک های انجا این اسم رابر اساس افسانه های موجود در تاریخ به این منطقه  داده اند.

پایه های امروز منطقه مال تپه در قرن ۱۶ میلادی بنا و ساخته شده که مربوط به امپراتوری بیزانس میشود.موقعیت منطقه مال تپه در طول تاریخ پس از فتح ترک ها افزایش بسیاری یافت.

 

نمایی از مال تپه
نمایی از مال تپه

مال تپه در جنوب غربی شبه جزیره Kocaeli در سواحل دریای مرمره استانبول واقع شده و در مجاورت مناطقی چون سنجاق تپه ؛کارتال  ، آتاشهیر و کادیکوی میباشد.از ویژگی های منطقه مال تپه استانبول تابستانهای گرم و خشک است.فصل بهار در این منطقه سرد و بارانی و فصل پاییز معتدل و بارانی است.

 

 

 

 

شهرداری منطقه مال تپه
شهرداری منطقه مال تپه

شهرداری منطقه مال تپه در سال ۱۹۲۸ میلادی شکل گرفت و در سال ۱۹۶۵ ساختمان شهرداری این  منطقه ساخته شد.

شهردار منطقه مال تپه از سال۲۰۱۴ برعهده  Ali Kılıç  ازحزب  CHP میباشد.

طی انتخابات سالهای گذشته در شهرداری و ریاست جمهوری اکثریت منطقه مال تپه با مشارکتی بالا  به افراد حزب CHP رای داده اند.

در منطقه مال تپه حمل و نقل به صورت ریلی و جاده ای د رجریان است.یکی از مهمترین بزرگراههای شهر استانبول اتوبان D100 از وسط این منطقه میگذرد . همچنین خیابان بغداد که از منطقه کادیکوی اغاز شده با گذر از منطقه مال تپه تا منطقه پندیک ادامه دارد.

 

 

 

 

دانشگاه بزرگ مال تپه
دانشگاه بزرگ مال تپه

 

منطقه مال تپه دارای ۷ دانشگاه بزرگ؛ ۴۳ مدرسه ابتدایی؛ ۴ دبیرستان حرفه ای؛ ۳ دبیرستان.. و ۲ مرکز اموزشگاهی می باشد.

۱۷ مدرسه خصوصی نیز در این منطقه مشغول به فعالیت میباشد.

 

 

 

O Ses Türkiye
O Ses Türkiye

دانشگاه بزرگ مال تپه در سال ۱۹۹۸ افتتاح و مشغول فعالیت شد که یکی از بزرگترین و معروف ترین

دانشگاه های شهر استانبول می باشد که مسابقه معروف تلویزیونی  O Ses Türkiye یا انتخاب خواننده سال کشور ترکیه همه ساله از ماه اکتبر تا دسامبردر سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار میشود و طرفداران بسیاری در ان شرکت مینمایند.

 

 

 

بیمارستان منطقه مال تپه
بیمارستان منطقه مال تپه

در منطقه مال تپه ۱۰ مرکز بهداشت و یک کلینیک  تخصصی وجود دارد.همچنین ۳ بیمارستان خصوصی ۱۵ پلی کلینیک خصوصی 6 ازمایشگاه خصوصی در حال خدمات رسانی به اهالی مال تپه می باشند.

مراکزی مانند خانه سالمندان و دانشکده پرستاری نیز از اماکن موجود در این منطقه  می باشد.

 

 

برج های لوکس و مدرن مال تپه
برج های لوکس و مدرن مال تپه

 

منطقه مال تپه استانبول در سال های اخیر رشد چشمگیری درحوزه ساخت و ساز و انبوه سازی مسکن دارا می باشد.این منطقه یکی از نگین های زیبایی شهر استانبول در برج سازی و ساخت و سازهای لوکس می باشد که طیف گسترده ای از جمعیت از سرتاسر جهان را جهت سکونت در این منطقه به خود اختصاص داده است.

 

 

 

سازه های مدرن مال تپه
سازه های مدرن مال تپه

منطقه مال تپه از سمت جنوب با دریای مرمره همجوار است که به منطقه ویژگی خاصی میدهد که با خرید واحدهای مسکونی در قسمت ساحل میتوان از مناظر و زیبایی های ساحل  و چشم انداز جزایر ادالار بهره مند شد.

شهرک ها و ویلاها و برج های لوکس و مدرن در منطقه  مال تپه در حال ساخت و رو به افزایش است.

وجود فروشگاهها ی معتبر و برند مارکت ها انبوه در این منطقه و همچنین دسترسی های عالی منطقه مال تپه را به محلی خاص برای تمامی افراد تبدیل کرده.

عمرانیه
عمرانیه استانبول

منطقه عمرانیه استانبول  یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول است که از غرب با منطقه اسکودار از جنوب با  منطقه آتاشهیر از شرق با منطقه سنجاق تپه و از شمال با منطقه چکمه کوی و از شمال غرب با منطقه بی کوز همسایه است.

این منطقه چهارمین منطقه پر جمعیت استانبول و پر جمعیت ترین منطقه در قسمت اسیایی استانبول است.

این ناحیه از استانبول از ۳۵ محله تشکیل شده و مساحت ان ۲۲ هزار هکتار می باشد.

منطقه  از نظر تنوع اقتصادی منطقه ای بسیار غنی میباشد که از صنایع کوچک تولیدی ؛پوشاک؛ قطعات یدکی و محصولات چوبی تشکیل شده است.

 

منطقه عمرانیه استانبول

عمرانیه یکی از مناطق استانبول است که جمعیت و نرخ شهرنشینی در این منطقه به سرعت رو به افزایش است.این  منطقه نمونه ای از شهرنشینی است که در ان قسمت های روستایی و محلی نیز حفظ شده است.

از مناطق قدیمی و با تاریخ قدیمی در شهر استانبول است که در گذشته تمام این منطقه انبوه از جنگل ها و درختان سبز بود زیرا آب و هوای آن برای رشد جنگل بسیار مناسب بود.

 

 

نمایی از منطقه عمرانیه
نمایی از منطقه

هارون الرشید در سال ۷۸۲ با لشکر خود به این منطقه  امد و پس از یک سال ماندن در این منطقه در سال ۷۸۳ از ارتش امپراتوری بیزانس شکست خورد و در نتیجه این امر وی موظف شد سالانه ۷۰۰۰۰طلا به بیزانسی ها بدهد.

در تاریخ منطقه  امده است که هر از گاهی میان بیزانس و ارتش مسلمانان در این منطقه تغییراتی به وجود می امده.

مدیریت

شهرداری منطقه عمرانیه استانبول به طور رسمی و مستقل از سال ۱۹۸۹ مشغول به فعالیت شد و شهرداری این منطقه از سال ۲۰۰۴ میلادی  تا کنون در اختیار حزب عدالت و توسعه است.

 

طی انتخابات  سال ۲۰۱۹ شهرداری ها در استانبول İsmet Yıldırıاز حزب عدالت توسعه شهردار این منطقه شد.

 

سنجاق تپه

منطقه سنجاق تپه استانبول  یکی از مناطق اسیایی شهر استانبول است که از سال ۲۰۰۸ به منطقه ای مستقل تبدیل گردید.این منطقه از جنوب با منطقه کارتال از جنوب غرب با منطقه  مال تپه از غرب با منطقه آتاشهیر و عمرانیه از شمال با منطقه چکمه کوی و از شرق با منطقه پندیک و سلطان بی لی همسایه است.

این ناحیه از استانبول ۶۱ کیلومتر مساحت دارد و جمعیت این منطقه ۲۴۱۰۰۰نفر می باشد.منطقه سنجاق تپه استانبول دارای ۲۰ محله می باشد.این منطقه از تجزیه مناطق عمرانیه و کارتال به شکل فعلی ان در امده است.

 

منطقه سنجاق تپه

 

شهرداری منطقه سنجاق تپه استانبول که  از سال ۲۰۰۸به شکل مستقل شروع به فعالیت نمود از بدو تاسیس د راختیار حزب عدالت و توسعه درامد و شهردار این  منطقه از سال ۲۰۱۹ طی انتخابات شهرداری ها Şeyma Döğücüاست.

جمعیت سنجاق تپه

نمایی از منطقه سنجاق تپه
نمایی از منطقه 
جمعیت سال
256.442 2010
267.537 2011
278.998 2012
304.406 2013
329.788 2014
354.882 2015
377.047 2016

محله های آسیایی استانبول

اشتراک گذاری مطلب:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دسته بندی ها

آخرین ملک ها